Berlingske Business

Dansk smykke-ikon i voldsomt indtjeningsfald

Henning Kern og Chalotte Dyrberg
Henning Kern og Chalotte Dyrberg Foto:

Den danske smykkevirksomheden Dyrberg/Kern kommer ud af året med underskud efter omkostninger til at vende det pressede selskab.

Den danske smykkevirksomhed Dyrberg/Kern taber mere end seks mio. kr. i 2014/15 efter et mindre overskud året før.  Det sker efter en større omstrukturering i virksomheden.

»Resultatet er ikke tilfredsstillende og kan tilskrives en større oprydning i distributionen. Derudover har der været væsentlige omkostninger til en lang række restruktureringer i organisationen samt omkostninger i forbindelse med flytning af hovedkontoret til nye lokaler,« skriver ledelsen i regnskabet.

Pics-Dyrberg/Kern

Året før nåede virksomheden et mindre plus på godt 300.000 kr.

Ledelsen ser dog positivt på det kommende år, hvor virksomheden ser vækst på flere markeder. Det betyder, at selskabet regner med, at en positiv vækst i både omsætning i indtjening.

»Selskabet har taget tiltag til forbedring af såvel arbejdskapital som likviditet, og investeringsniveauet vil være moderat,« skriver ledelsen.

Dyrberg/Kern markedsføres i mere end 25 lande, men det er særlig i Skandinavien, at ledelsen ser fremgang.

erer millionstor bødestraf.jpg

Dyrberg/Kern har de senere år gennemgået en omskiftelig tid. I 2011 og 2012  kom smykkevirksomheden også ud med tab og var efterfølgende gennem en restrukturering. Den 29 år gamle virksomhed er skabt af Gitte Dyrberg og Henning Kern.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen