Berlingske Business

Dansk modesucces solgt til svensk investorselskab

NN07
Victor Lindh (tv.) stiftede firmaet i 2007 sammen med Ulrik Pedersen (th.), der nu er ude af selskabet. I 2008 blev Tommy Holte en del af modefirmaet, der siden stiftelsen ikke har oplevet underskud. Foto:

Victor Lindh og Tommy Holte sælger 60 pct. af modesuccesen NN07 til det svenske investeringsselskab Fidelio Capital. Duoen fortsætter som medejere og direktører.

Det skriver Børsen.

Modefirmaet NN07's hovedaktionærer har det seneste halve år ledt efter en finansiel partner, der kan hjælpe med at gennemføre nye planer i NN07.

- Vi har lavet en strategi for de næste fem år, hvor vi gerne vil ekspandere online, udvide vores forhandlernet og for alvor løfte NN07 uden for Skandinavien. For at undgå børnesygdomme på den rejse har vi søgt nogen med kapital og de rette kompetencer, udtaler Victor Lindh til Børsen.

Folkemødet2016

Victor Lindh stiftede firmaet i 2007 sammen med Ulrik Pedersen, der nu er ude af selskabet. I 2008 blev Tommy Holte en del af modefirmaet, der siden stiftelsen ikke har oplevet underskud. Særligt 2014/15 var et godt år med et rekordoverskud på 19,5 mio. kr. efter skat.

Parterne ønsker ikke at oplyse det præcise omfang af handlen, der ligger til et tre-cifret millionbeløb.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen