Berlingske Business

Dansk modekonge åbner for salg af del af koncernen

Jens
Arkivfoto: Jens Poulsen, stifter og ejer af DK Company.   Foto:

Modemanden Jens Poulsen åbner op for at sælge en del af milliardforretningen DK Company til en kapitalfond.

Der er udsigt til store ændringer i tøjkoncernen DK Company.

Koncernens stifter og ejer Jens Poulsen har nemlig hyret Dansk Banks corporate finance-afdeling til at finde en hel eller delvis ejer eller partner til den del af DK Companys forretning, som har hovedsæde i Vejle. Det skriver Dagbladet Børsen.

DK Companys, som blev stiftet i 2001, er blandt andet gennem opkøb af en række kendte mærker som Matinique, Part Two og InWear. Det er dog ikke disse mærker, Jens Poulsen har planer om at sælge fra, men derimod en division i Vejle, som driver mærker, som Blend, Fransa, Ichi og B.Young. Vejle-divisionen er stort set identisk med BTX-Group, som Jens Poulsen overtog en stor del af fra en kapitalfond i 2012.

27BUSBjarne-Corydon3-172759.jpg

Og det er netop kapitalfonde, Jens Poulsen ser som den mest oplagte mulige køber af tøjmærkerne i Vejle.

»Der er mange kapitalfonde, som ejer store tøjvirkosmheder, og kapitalfondene viser større interesse i at tale med os end de privatejede selskaber. Men det behøver ikke være en kapitalfond,« siger Jens Poulsen til Børsen.

28BUSChristian-Frigast-1539.jpg

Jens Poulsen lægger ifølge avisen ikke op til at sælge alle aktier i Vejle-divisionen til en ny ejer, men vil heller ikke afvise, at det kan ske.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen