Berlingske Business

Dansk modegigant bejler til amerikanerne

Bestseller
Bestseller-koncernen har en lang række kendte tøjmærker i sin portefølje. Her er det koncernens Name it-forretning på Vimmelskaftet i København. Foto:

Danmarks største modekoncern, Bestseller, satser nu på et gennembrud i USA. Den Brande-baserede virksomhed har lavet base i New York.

Bestseller-koncernen med Anders Holch Povlsen i spidsen satser nu benhårdt på at få en bid af det enorme amerikanske detailmarked. Det danske selskab har etableret sig i New York med salgskontor og showroom og vil i første omgang lancere tre af sine kendte modetøjsmærker i USA. Det skriver Dagbladet Børsen.

Anders Holch Povlsen, direktør og ejer, Bestseller.

Bestseller sætter ikke selv tal eller forventninger på sit indtog i USA, men den danske modetøjskoncern går om bord i et enormt marked, hvor det samlede modesalg ligger på over 2000 mia. kr. årligt.

»Vi har været i Canada i ti år og bruger det som dør til USA-markedet. Det er et helt anderledes marked end Europa, og vi satser i første række på store department stores og onlinesalg, ligesom vi har aftaler med nogle små og mellemstore butikskæder med 10-30 butikker,« oplyser international salgschef for Vero Moda, Jerome Rolland til Dagbladet Børsen.

Bestseller-koncernen står blandt andet bag mærkerne Vila, Vero Moda, Only, Name it, Selected og Jack & Jones.

holck povlsen

Modekoncernens seneste årsregnskab viste en omsætningsfremgang på fem procent, hvilket betød, at selskabets omsætning rundede 20 mia. kr. Dermed cementerede Bestseller sin plads som Danmarks absolut største modevirksomhed.

Den danske mode- og tekstilindustri omsætter ifølge Eksportrådet for mere end 38 milliarder kroner årligt. Mere end 80 pct. af indtjeningen kommer fra salg uden for Danmarks grænser.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen