Berlingske Business
17:53Tak for i dag

Dansk juicekæde stormer frem i Sverige - vil løfte salget med 140 procent

Basse
Det går strygende i Sverige for danske Joe and the Juice og kædens administrerende direktør, Kasper Basse. Foto:

Joe & the Juice har fuld fart på i Sverige og har alene i 2016 åbnet 13 juicebarer på den anden side af Øresund. Kæden har fået kritik for dyrke en udpræget machokultur og modvilje mod at tegne en kollektiv aftale med sine ansatte, men svenskerne er trods kritikken tilsyneladende meget glade for den danske juicekæde.

Svenskerne er vilde med dansk juice. Den danske juicekæde Joe & the Juice brager af sted på den anden side af Øresund og åbner den ene juicebar efter den anden. Den danske virksomhed har fået kritik for at fremelske en machokultur og modvilje mod at indgå en kollektiv aftale med sine ansatte, men de svenske kunder fortsætter med at strømme til.

Ifølge den svenske avis Dagens Industri regner Joe & the Juice i år med at lande en omsætning på omkring 100 mio. kr i Sverige. I 2015 solgte juicekæden for 59 mio. kr. For det kommende år siger prognosen ifølge Dagens Industri, at den danske juicekæde vil omsætte for omkring 141 mio. kr. Det betyder i runde tal, at salget i Sverige forventes at stige med omkring 140 pct. på to år.

14BUSKasper-Basse---CEO-for.jpg

Joe & the Juice fik i oktober en økonomisk saltvandsindsprøjtning fra USA, da den amerikanske kapitalfond General Atlantic købte sig ind i det succesrige danske juice-koncept. Andelen og prissætningen er fortsat ukendt. Den amerikanske kapitalfond er blandt andet kendt for sit medejerskab af Uber, Snapchat og Airbnb.

aaa

Joe & the Juice startede i livsstilsbutikken Rue Verte i Ny Østergade 11 i København i 2002. Det skete med et enkelt koncept: Friskpresset juice og kaffe, der blev serveret af unge, mandlige bartendere.

Og den opskrift har vist sig at være bæredygtig i både Danmark og udlandet. Joe & Juice har omkring 170 juicebarer over hele verden. Hovedparten ligger i Skandinavien og Storbritannien.

Joe & the Juice-direktør Kasper Basse fortalte i et interview med Berlingske Business i efteråret, at det er planen, at den danske juicekæde skal åbne omkring 300 nye butikker i løbet af de kommende tre år.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen