Berlingske Business

Dansk detailsalg styrtdykkede i november

Detailsalget - målt på antallet af solgte varer - styrtdykkede i Danmark i november, viser dugfriske tal fra Danmarks Statistik.

Målt i antallet af solgte varer faldt detailsalget med ikke mindre end 7,8 procent i november sammenlignet med november 2007, ifølge Danmarks Statistik.

Salget af beklædning dykkede med hele 11,3 procent, efter at være faldet med 9,2 procent i oktober og minus 11,5 procent i september. Dykket i salget af andre forbrugsvarer accelererede til minus 10,1 procent fra et minus på 7,2 procent i oktober og minus 3,0 procent i september. Salget af fødevarer og lignende accelerede til et dyk på 4,6 procent fra minus 1,6 procent i oktober.

Målt justeret for sæsonforskelle steg detailomsætningen med 0,5 procent fra oktober til november efter at være faldet med 1,2 procent fra september til oktober.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen