Berlingske Business

Dansk barimperium kan snart få ny ejer

Guldhornene Bar
Guldhornene er en af de barkæder, der hører under Rekom. Det hele startede med, at Adam Falbert købte en bar som 23-årig. I dag er han i midten af 40erne og ejer omkring 45 procent af virksomheden. Foto: Erik Refner Foto:

Øl, shots og farvet lys. Rekom, der ejer diskoteks- og barkoncepter som Guldhornene og Heidis Bier Bar, står midt i en salgsproces.

Den landsdækkende bar- og diskotekskæde Rekom Group står midt en i en salgsproces, skriver Finans. Kæden har koncepter som Heidis Bier Bar, Guldhornene, Den Glade Gris og LA Bar København i porteføljen og præsterede et driftsresultat (EBITDA) på 61 millioner kroner for 2016/2017 mod 51 millioner i 2015/2016. I dag leder kæden efter nye ejere gennem Deloitte.

Samtidig forventer koncernen at sprede vingerne yderligere i 2018 med en vækststrategi, der indebærer »flere barer i Danmark, Norge og mindst et nyt land« ifølge regnskabet fra november sidste år. Ifølge Finans er den kraftige ekspansion sket på bekostning af ejerne, da størstedelen af overskuddet er gået til reinvestering, og et eventuelt salg vil kunne sikre de nuværende indehavere på længere sigt.

20BUSTina-Fr-lund-TAE-forsi.jpg

Hvilke købere der har interesse i salget, er uvist, men en kilde hos Finans ser, at Rekom kan være interessant for kapitalfonden Maj Invest Victor Gruppen. Fonden står bag flere restauranter i København, blandt andet Umami, Trattoria og – naturligvis – Café Victor.

Deloitte ønsker ikke at kommentere sagen.

FILE AUSTRALIA JAMIE OLIVER RESTAURANTS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen