Berlingske Business
17:17Ejendomsaktie lukker med voldsomt fald

Danmarks hotteste IT-guru går i spidsen for Biva

Biva
Danskeren Jimmy Maymann bliver ny bestyrelsesformand i Biva. Foto:

Jimmy Maymann, der tidligere har været topchef for Huffington Post, har kastet sin kærlighed på discountmøbelkæden Biva og vil som ny bestyrelsesformand hjælpe Biva med at blive landets førende online møbelkæde.

Danmarks hotteste IT-mand i skikkelse af Jimmy Maymann satser på discountmøbelkæden Biva, der i nullerne i syv år i træk kunne bryste at have »Danmarks dårligste reklame« med Biva-pigen Millie i spidsen. Med det mål at blive landets førende online møbelhus har Biva hentet en række nye investorer inden for i folden.

Jimmy Maymann, der tidligere var CEO i Huffington Post og serieinvestor, er den mest prominente. Han kommer til at indtage posten som bestyrelsesformand i Biva og med sig på sidelinjen får han onlineeksperten Christian Kusk, der har stiftet Stylepit, som er en af Danmarks førende online tøjbutikker.

22BUSJIMMY-MAYMANN-124338.jpg

»Vi er stolte af at byde så kompetente profiler velkommen ombord i Biva 2.0, som i modsætning til det gamle Biva er et online møbelhus med flagskibsbutikker i Aalborg, Fredericia og København. Vi får nu skudt et tocifret millionbeløb ind i virksomheden, som kan hjælpe os med at blive Danmarks førende online møbelhus,« siger Jesper Jørgensen, adm. direktør i Biva, ifølge en pressemeddelelse fra Biva.

Jesper Jørgensen stiftede i 2014 sammen med salgs- & marketingdirektør Rune Furbo i 2014 det nye Biva med fokus på online møbelsalg.

Jimmy Maymann fremhæver, at Biva de seneste år undergået en transformation fra old school butiksvirksomhed til at træde ind på den online scene.

pix_biva_skuffet

»Den rejse har Jesper og Rune taget første skridt på, men som jeg ser det, er det kun begyndelsen. Der et stort potentiale for med en fokuseret omnichannel strategi at gøre virksomheden skalérbar. Derfor går jeg nu ind i Biva, ikke kun med kapital men også med en del af min tid,« siger Jimmy Maymann.

Biva vil nå målet om at blive Danmarks førende online møbelhus med en fokuseret omnichannel strategi. Biva vil ud af skærmen og via det fysiske møde bidrage til forbedret kundeoplevelse. Fragten ud til kunderne er derfor et vigtigt nøgleparameter for Biva. Den vil ifølge pressemeddelelsen ske med egne chauffører.

pix-biva

Biva blev stiftet i 1984 af iværksætteren Henry Johansen i Odense, og kæden voksede i hastig fart op gennem nullerne takket været Biva-pigen Millie, Henrys datter, som nærmest blev folkeeje.

Henry og Millie solgte i 2006 kæden til et par kapitalfonde, der havde store planer om yderligere ekspansion både nationalt og international. Under finanskrisen blev Biva slået sammen med Tæppeland-kæden, men de kunne ikke klare krisen og gik konkurs i 2013.

 

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen