Berlingske Business

Dårligt vejr giver tilbagegang i detailsalget

Masser af byger rammer landet hele ugen
ARKIVFOTO: Hagl og regn over Kristen Bernikows Gade, torsdag den 26. juni 2014. (Foto: Kristian Djurhuus/Scanpix 2014) Foto:

Detailsalget i Danmark faldt i maj med 1,2 pct. set mod måneden før, hvilket var en negativ overraskelse, da økonomerne havde regnet med en fremgang.

Det viser tal fra Danmarks Statistik, der på månedsbasis er renset for prisudvikling og normale sæsonudsving.

Økonomerne havde i gennemsnit ventet en stigning i maj på 0,2 pct.

Ifølge Danmarks Statistik kan dårligt vejr være en del af forklaringen på tilbagegangen, idet salget af beklædning faldt med 7,8 pct. i forhold til april.

- Ifølge DMI var vejret i maj både usædvanligt koldt, vådt og solfattigt. Det er før set, at salget af beklædning med videre går dårligt, når vejret i en måned er anderledes, end det plejer at være, skriver Danmarks Statistik.

pix-detailhandel

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen