Berlingske Business
For abonnenter

Dårligste start på året i 16 år: H&Ms bunke af usolgte varer vokser og overskuddet styrtdykker

COMPANY-RESULTS-DISTRIBUTION-TEXTILE-FILES
»Det høje niveau af restudsalg kombineret med det usædvanligt kolde vintervejr har haft en negativ påvirkning på salget af forårstøj,« siger administerende direktør i H&M, Karl-Johan Persson. Foto:

H&Ms strategi er tidligere kaldt en opskrift på dårlige resultater, og de dårlige resultater fortsætter med at vælte ned over H&M. Modegiganten spreder sig over talrige tøjmærker, som har det til fælles, at mange varer forbliver på hylderne. Hvis altså ikke de sælges til en kraftigt reduceret pris. Men administrerende direktør i H&M forbliver optimistisk: 2018 er et transformationsår.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen