Berlingske Business

Coop vinder prestigefyldt detail-pris

COOPs Topchef Peter Høgsted
COOPs topchef Peter Høgsted Foto:

Detail-forums årlige pris blev torsdag uddelt for 34. gang på Børsen i København, hvor ledere fra dansk detailhandel var samlet.

Torsdag vandt Coop MMM Prisen, der er årets største pris i dansk detailhandel.

»Prisen gives i år til Coop, for deres vedblevne engagement i at løfte dansk madkultur, i en branche hvor der ellers i stigende grad har været fokus på discount,« lyder begrundelsen fra priskomitéen.

Udover den store ære, som det er at vinde prisen, kan Coop glæde sig over præmien, der er en 40 centimeter høj islandsk falk modelleret på Den Kongelige Porcelænsfabrik i 1914 og dekoreret af Nils Erik Gjerdevik.

MMM Prisen gives til en person eller virksomhed, der på særlig vis har haft en betydning for detailhandelen i Danmark. De nominerede i år var, foruden Coop, Hay og Cofoco.

Coop kan glæde sig over den islandske porcelænsfalk i et helt år. Da flyver den videre til næste års vinder af MMM Prisen.

Berlingskes Detailhandelspris

Endelig blev Berlingskes Detailhandelspris givet til Søstrene Grene. »Søstrene Grene udviser helhedstænkning, hvor de agerer på forskellige digitale platforme, tager nye fortællemåder i brug for at nå forbrugeren og så er de i gang med at genopfinde sig selv midt i processen,« lød det i begrundelsen.

Også Rema 1000 og Kaufmann var med i opløbet om Berlingske-prisen, der onsdag blev uddelt for 6. gang.

Det er en priskomité bestående af administrerede direktør for KFI, Jesper Loiborg, Marketing manager for Frederiksberg Centret, Vibeke Qvist, administrerende direktør for Bocca, Thomas Theil, administrerende direktør for ICP, Per Nyborg og erhvervsredaktør Peter Suppli Benson fra Berlingske Media, der har valgt at kåre Søstrene Grene til dette års vinder af Berlingskes Detailhandelspris.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen