Berlingske Business

Coop stopper salg af buræg i SuperBrugsen

super brugsen
ARKIVFOTO Foto:

Coop standser al salg af buræg i SuperBrugsen i denne uge. Det sker som led i en planlagt udfasning af buræg, skriver Coop i en pressemeddelelse.

Forretningen, der er en af Danmarks største ejere af supermarkeder, havde planlagt, at buræg skulle være fortid i butikkerne seneste 2020. Den deadline er altså nu rykket frem.

»Der er to grunde til dette. Forbrugerne fravælger i stigende omfang buræg, og ægproducenterne lægger deres produktion om i højere tempo.«

»Det synes vi, er en meget positiv udvikling og et vigtigt skridt mod mere dyrevelfærd,« skriver CSR-direktør Signe Frese i meddelelsen.

07BUSPix2-Peter-H-gsted-120.jpg

Ifølge meddelelsen er andelen af buræg af det samlede antal solgte æg i SuperBrugsen faldet fra 41 procent til 20 procent siden starten af 2016.

Samlet udgør buræg nu 16 procent af det samlede salg af æg i Coop.

Coop udfasede allerede buræg i kæden Irma i 1993 og i Kvickly i 2013.

Der bliver stadig solgt buræg i Fakta, Dagli'Brugsen og Brugsen.

Lucy

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen