Berlingske Business

Coop skyder nethandel i gang på sort fredag

pix-cyber friday
Danske e-handelsbutikker vil skyde julen i gang med Cyber Friday. Foto:

Den danske detailhandelskæmpe Coop udnytter e-butikkernes udsalgsdag Cyber Friday til at skyde koncernens hidtil største satsning på nethandel i gang.

Sidste fredag i november er traditionens tro årets største udsalgsdag i USA, og nu er de danske e-butikker hoppet med på begivenheden. Med konceptet Cyber Friday liner Nordens største internetbutikker stribevis af knaldtilbud op til forbrugerne.

Coop ser dagen som en mulighed for at skyde koncernens største satsning på internethandel i gang. Koncernen har brugt den seneste tid på at rydde op i deres varer for at gøre plads til et mere specificeret sortiment. Det betyder blandt andet, at der er ryddet ud i elektronikvarer, mens cykler og varer til hjem og have er rykket ind.

Ifølge marketingchef i Coop.dk, Jan Møller, markerer Coop med Cyper Friday et »historisk skift« i deres satsning på e-handel.

»Forbrugerne er klar til det, og det er vi også. Vi kommer af en dagligvarevirksomhed og en måde af gøre tingene på for dagligvarer. Vi har fokus og opbakning fra ledelsen i Coop, til at gøre tingene rigtig for at lykkes med nonfood online – det er et prioriteret område, som vi satser hårdt på og skal lykkes med,« siger Jan Møller.

USA BLACK FRIDAY SHOPPING

Med 1,3 millioner medlemmer har Coop et robust kundegrundlag, men det har hidtil haltet med at få gang i handlen på nettet. Det bliver der lavet om på, fortæller Jan Møller, som vil skabe gode købsoplevelser for Coops kunder på nettet og sætte fokus på salg og indtjening.

»Nu sætter vi ekstra fart på. Vi kommer til at præsentere et meget mere attraktivt sortiment. Det, som Coop.dk giver mulighed for, er et bredere nonfood sortiment, som kunderne kan handle online,« siger han.

I Danmark har udvalgte netbutikker og fysiske butikker markeret Black Friday siden 2010. Coop.dk har udvalgt 30 varer, der i 24 timer, frem til midnat fredag, sælges til udsalgspriser. I alt er der over 5.000 forskellige varer at vælge mellem på coop.dk - alle nonfood-varer.

pix-black friday2

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen