Berlingske Business
17:42

Coop frifindes for salg af falske Converse-sko

US-CONVERSE-BRINGS-LAWSUIT-TO-COMPETITORS-OVER-ITS-CLASSIC-CHUCK
Coop, Harald Nyborg og Lidl var alle i god tro, da de solgte Converse-sko, som var kopier af den ægte vare. Foto:

Millionopgør i langvarig strid om populære sko er afgjort af Østre Landsret. Verdensfirma får ingen penge.

Coop, Harald Nyborg og Lidl var alle i god tro, da de solgte Converse-sko, som var kopier af den ægte vare.

Det har Østre Landsret torsdag slået fast i en omfattende sag.

30BUSPix-Knud-Erik-Hansen-1.jpg

Butikkerne har hverken handlet forsætlig eller uagtsomt. Derfor slipper de for at betale erstatning til Converse Inc.

Det verdenskendte selskab havde krævet i alt næsten syv millioner kroner i erstatning af de tre butikskæder.

Opgøret i retten drejer sig om i alt cirka 100.000 par sko, som det britiske selskab MSK solgte til nogle danske grossister.

De solgte derefter de eftertragtede varer videre til Coop, Harald Nyborg og Lidl.

Kopivarer

Grossisterne er i tidligere domme blevet dømt til at betale 3,5 millioner kroner til Converse, men butikkerne undgår altså en ekstra regning, viser det sig torsdag.

Opgøret handler om All Star Chuck Taylor sko. Den blev populær, da den amerikanske basketballspiller Chuck Taylor benyttede skoen.

Tilbage i 1923 blev spillerens signatur påtrykt skoen. Og siden blev den et hit verden over.

11BUSJulie-Nielsdotter-1256.jpg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen