Berlingske Business

Coop-formand: Per er et meget ambitiøst menneske

Coop-formand: Per er et meget ambitiøst menneske - 1
Foto:

Lasse Bolander gjorde ikke noget for at holde på Per Bank, der er så ambitiøs, at et tilbud fra Tesco ikke kunne overtrumfes.

”Nej, jeg gjorde ikke noget for at holde på Per. Min holdning er den, at hvis folk kommer og siger deres job op, så har de allerede været igennem en masse overvejelser, og så skal man ikke forsøge at omgøre deres beslutning. Jeg kender Per og ved, at han er et meget, meget ambitiøst menneske, så der var ikke andet at gøre end at sige tillykke til ham”.

Sådan siger bestyrelsesformand for Coop Danmark og FDB, Lasse Bolander.

Han afviser fuldstændig, at der ligger uenigheder mellem den nu fratrådte direktør og ejerkredsen bag Per Banks overraskende exit.

”Det er 100 procent korrekt, når vi skriver, at Per har fået et tilbud, som han ikke kunne sige nej til. Han har en alder, hvor han har vurderet, at han måske skulle videre. Og han er i Danmark topchef i en Top 12-virksomhed målt på omsætning. Så det var svært at komme højere op. Derfor så han muligheder hos Tesco, der vel godt kan kaldes for verdens dygtigste detail-virksomhed. Og når de ringer, så siger man ja tak,” siger Lasse Bolander.

- Vi er kommet langt
Bestyrelsesformanden mener, at Coop er godt rustet til at fortsætte den markante turn around i den medlemsejede virksomhed, der alle dage har været håbløst bagefter konkurrenten Dansk Supermarked, der er meget bedre til at tjene penge på deres store omsætning.

”Vi er kommet meget langt og vinder markedsandele. Nu skal vi fortsætte med at investere i vores eksisterende butikker og nye butikker, udbygge vores førerposition som værende en detailvirksomhed med unikke varer med den rette etiske og økologiske profil. Og endelig er vi i gang med nye tiltag til vores 1,6 millioner medlemmer, så det endnu bedre kan svare sig for dem at handle ind hos os,” siger Lasse Bolander.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen