Berlingske Business

Colgate-Palmolive ramte snorlige med indtjeningen

COLGATE-RESULTS/
Arkivfoto. Foto:

Colgate-Palmolive fremviser fredag et kvartalsregnskab med nul huller.

Omsætningen var på 3,97 mia. dollar i tredje kvartal og dermed en anelse højere end ventet i forretningen, der dækker en lang række varemærker inden for alt fra personlig pleje over rengøring til hundemad.

Til gengæld tjente Colgate-Palmolive med 0,73 dollar per aktie præcis det, som analytikerne havde ventet for tredje kvartal, skriver Bloomberg News.

aaa

I regnskabet varsler selskabet desuden en udvidelse af sit igangværende vækst- og effektivitetsprogram til og med 2019.

Nu ventes engangsomkostningerne at løbe op i mellem 1,28 og 1,38 mia. dollar, hvoraf en kvart mia. dollar eller lidt mere indregnes i 2017. Til gengæld ventes programmet nu at spare koncernen for mellem 500 og 575 mio. dollar om året, når alle tiltag er gennemført.

For indeværende år ventes fortsat en lav encifret procentvækst i salget af Colgate-Palmolives produkter.

Bali Padda

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen