Berlingske Business

Claus Meyer lukker asiatisk restaurant

nammenam
Anmelderrost, men alligevel ikke rentabel. Nam Nam på Vesterbro lukker ved nytår. Foto:

Meyer-konglomeratet er blevet én restaurant fattigere, da spisestedet Nam Nam lukkes fra nytår. »Vi lykkedes aldrig med opgaven,« lyder det restauranten.

Fire »store« stjerner blev det til, da Berlingskes anmelder i sommeren 2012 svingede forbi restauranten Nam Nam på Vesterbro.

Trods rosen - der blev delt af andre anmeldere - er restauranten, som Claus Meyer ejer, alligevel snart en saga blot.

sin hjemmeside oplyser den asiatiske restaurant, at man lukker fra nytår.

Folketingets top: Gør kort proces med Meyer Meyer

»Kære venner, Vi åbnede namnam i sommeren 2012 for at hylde og videreudvikle den mad, man får så stor appetit på, når man bevæger sig rundt i gaderne i Singapore, men som har været og fortsat er så svær at støve op i Europa. Vi lykkedes aldrig fuldstændigt med opgaven og har nu truffet en beslutning om, ved Nytårsskiftet, at lukke restauranten og koncentrere kræfterne om de mange andre spændende opgaver, der venter på at blive løst,« står der på hjemmesiden.

Restauranten, der har til huse på Vesterbrogade, blev åbnet på foranledning af Claus Meyer, der var blevet fascineret af maden i Singapore, og som lod af sig overvælde af de asiatiske krydderier nok en gang hjemme på dansk jord, da han gæstede Nams Kusine i Dragør.

Han fik overtalt parret bag, dansk-malaysiske Michael og Tin Pang Larsen, til at åbne en restaurant under hans velvoksne paraply. Resultatet blev altså Nam Nam, der har udmærket sig med et alsidigt menukort, som kredser om det asiastiske gadekøkken med retter som »Singapore chili prawns« og »Hong Shao Rou«.

b

Nam Nam oplyser på sin hjemmeside, at man vil holde åbent alle dage frem til nytår med undtagelse af juledagene. 30. december vil der samtidig være en mindre reception med »finger food, et glas nytårsbobler og en gravøl« - alt sammen på husets regning.

Det vides endnu ikke, hvad der skal ske med lokalerne. Nam Nam skriver, at man er » åbne overfor alle gode forslag fra nye samarbejder til pop-up eller frasalg«.

15BUSJacob-Groenlykke-og-Cl.jpg

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen