Berlingske Business

Claus Meyer køber sig ind i fremadstormende tjener-portal

Meyer 2
Restauratør og kok Claus Meyer købte sig i december sidste år ind i Chabber, med det sigte at han skulle få online-platformen ud over rampen i byer som London og New York. De planer er nu sat på pause. Foto:

Ny dansk portal får fashionabel medaktionær.

Den danske madkonge Claus Meyer køber sig ind i Chabber, der en dansk internetportal målrettet hotel- og restaurationsbranchen.

Det blot et år gamle Chabber forbinder 4.500 freelancere med 240 virksomheder, der blandt andre tæller Arp Hansen kæden, Radisson Blu og Copenhagen Admiral.

»Hvis udviklingen fortsætter, som den er startet, kunne jeg sagtens se Chabber som en international succes. Udfordringerne er de samme i mange lande og storbyer,« siger Michael Ingemann, bestyrelsesformand for Claus Meyers selskab, i en pressemeddelelse.

Chabber er blandt andet stiftet af Sebastian Løvgreen og Valdemar Gaarn Rasmussen, som er nyuddannede fra hotel- og restaurationsbranchen. De oplevede, hvordan det var vanskeligt at skaffe fleksibel bemanding til hotel- og restaurationsbranchen.

»Ambitionen med Chabber har fra start været et globalt setup. Og derfor har vi målrettet vægtet det højt at omgive os med personer, der kan hjælpe os på den rejse.,« udtaler Valdemar Gaarn Rasmussen i meddelelsen.

hep

Chabbers teknologi minder blandt andet taxatjenesten Uber. Men de omstridte ansættelsesforhold hos Uber har fået Chabber til at handle anderledes:

»Vi ser det ikke som et problem at tilpasse freelanceplatformen til arbejdsmarkedets etablerede rammer. Derfor påtager vi os ansvaret som arbejdsgiver og sikrer dermed indberetning til SKAT, forsikring og sociale ydelser,« siger Sebastian Løvgreen.

Med Claus Meyer ombord begynder Chabber nu de indledende tests i England. I den forbindelse er Chabber også i gang med at rejse yderligere kapital.

I meddelelsen fremgår det ikke, hvor stor en andel Claus Meyer har købt.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen