Berlingske Business

Byggematador vil redde hipster-tøjmærke

MM
Michael Mortensen. Arkivfoto. Foto:

Michael Mortensen er blevet stenrig på at sælge to byggefirmaer. Nu han investerer han heftigt i hipsterbrandet Won Hundred og henter nye, erfarne folk ind i topledelsen.

Fra entreprenørskab til klædeskab. Michael Mortensen har tjent en formue på at skabe og sælge først det firma, der i dag er kendt som Huscompagniet, og siden Casa.

20BUSSten-Scheibye-150714.jpg

Han har i lang tid ejet en mindre aktiepost i brandet Won Hundred sammen med de to stiftere af Samsøe & Samsøe. De to køber byggematadoren nu ud og skyder 20 millioner kroner i foretagendet.

Det skriver Børsen mandag.

»Hvis man ikke har fuldt fokus, så er der nogen, der er dygtigere end én selv. Man skal ville det, og det har vi valgt, at vi vil nu,« fortæller Michael Mortensen til Børsen.

27BBMMichael-Mortensen.jpg

Samtidigt med, at han skyder penge i firmaet, opgraderer han topledelsen med Peter Knudsen og Frans Truelsen fra hhv. Masai og Ganni.

20BUSTrumpEnergi-150859.jpg

Og byggematadorens penge falder på et tørt sted. Won Holding, der er selskabet bagved Won Hundred-brandet, har de seneste par år tabt 5 millioner kroner.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen