Berlingske Business

Burberry går tilbage på bundlinjen og lancerer ny spareplan

BURBERRY-RESULTS/
Burberry butik i Rom, 24. marts 2016. Foto:

Luksusproducenten Burberry fik ikke bundlinjen tilbage på rette spor i løbet af det seneste regnskabsår, og nu igangsætter luksusbrandet en spareplan, der skal skære 100 mio. pund af omkostningerne om året svarende til 951 mio. kr. danske kroner.

Det viser selskabets regnskab for det forskudte regnskabsår 2015/2016, skriver Bloomberg News.

Burberry, der er kendt for sine karakteristiske tern, realiserede et resultat før skat på 421 mio. pund, hvilket svarer til en tilbagegang på 10 pct. i forhold til året forinden.

BURBERRY GROUP-RESULTS/

Den nye spareplan skal nedbringe omkostningerne frem mod 2019, fremgår det af regnskabet. Omkring halvdelen af besparelserne vil komme fra ændringer, i måden Burberry arbejder på og ved at reducere kompleksiteten og gøre processerne mere simple, skriver Bloomberg News.

I 2017 forventer den britiske luksusproducent dog, at resultatet før skat vil lande i den lave ende af analytikernes forventninger, der ligger mellem 375-449 mio. pund, på grund af et fortsat udfordrende forretningsmiljø.

BRITAIN-FASHION-BUSINESS-BURBERRY-EARNINGS-FILES

De hårde vilkår skinner igennem på luksusbrandets omsætning, der er faldet i løbet af året, og selskabet har på det seneste været ramt af faldende efterspørgsel - særligt i Hong Kong.

I forbindelse med regnskabet onsdag annoncerede Burberry desuden et aktietilbagekøbsprogram på 150 mio. pund.

Onsdag ved middagstid sender investorerne Burberry-aktien ned med 2,10 pct.

Skgen

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen