Berlingske Business

Burberry får slemme aktietæsk efter skuffende salgstal

FASHION-LONDON/
I forbindelse med salgsopdateringen oplyser Burberry, at overskuddet i regnskabsåret, der slutter i marts næste år, vil være nogenlunde på linje med resultaterne sidste år. Foto:

Rige kinesere med en Burberry-taske er blevet et sjældnere syn i gadebilledet, og det gør ondt på det britiske selskab, som fremstiller de dyre tasker og tøj af samme mærke. Aktien styrtdykker torsdag morgen.

Burberry har torsdag offentliggjort salgstal for de første seks måneder af året, og det er næppe god læsning, hvis man ejer aktier i den britiske koncern.

Burberrys salg lød i årets første seks måneder på 1105 mio. pund - en fremgang på 1 pct. på årsbasis - men her havde aktieanalytikerne ifølge data indsamlet af Bloomberg regnet med et salg på 1160 mio. pund. Det er især tilbagegang i Asien, som presser det samlede salg ned.

I forbindelse med salgsopdateringen oplyser Burberry desuden, at overskuddet i regnskabsåret, der slutter i marts næste år, vil være nogenlunde på linje med resultaterne sidste år.

Investorerne er alt andet end tilfredse oven på meddelelsen, og Burberry-aktien falder hele 12 pct. på børsen i London. Det er det største fald på en dag i omkring tre år og betyder samtidig, at aktien ligger klart sidst i det fælleseuropæiske Stoxx 600-indeks, som består af 600 selskaber fordelt på 18 lande i Europa.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen