Berlingske Business

Brøndby-topchef: Resultatet er ikke tilfredsstillende

Det er et væsentligt større underskud end i første kvartal året forinden, og det er ikke godt nok, lyder det fra chefgangen.

Øgede personaleomkostninger og større afskrivninger på transferaktiviteter betød, at underskuddet i fodboldklubben Brøndby IF voksede til 20,5 mio. i årets tre første måneder.

Det er et væsentligt større underskud end i første kvartal året forinden, og det vækker heller ikke tilfredshed hos Vestegnsklubbens administrerende direktør, Jesper Jørgensen.

- Det her er ikke et tilfredsstillende resultat. Underskuddet er drevet af engangsposter til fritstillinger og ophørt samarbejde. Der er flere forskellige ting, der spiller ind, og vi skal gerne gøre det bedre i de kommende kvartaler, siger han til Ritzau Finans.

I løbet af foråret skiftede Brøndby både cheftræner og administrerende direktør, og det har medført en stigning i personaleomkostningerne på 5 mio. kr. Samtidig faldt resultatet af transferaktiviteter til minus 4,4 mio. kr. mod minus 1,7 mio. kr. i første kvartal 2015. Det skyldes blandt andet, at afskrivningerne er steget som følge af oprustningen i spillertruppen det seneste halvandet år, fortæller direktøren.

FØRSTE KVARTAL ER DÅRLIGST

Årets første kvartal er generelt set også den svageste periode for fodboldklubben på grund af den lave aktivitet i starten af året, hvor der ikke er så mange fodboldkampe.

- Der er markant højere aktivitet resten af året, og det giver både større omsætning og indtjening end i første kvartal. Vores omkostninger ligger også nogenlunde på samme niveau i de enkelte kvartaler, forklarer Jesper Jørgensen.

I første kvartal er den samlede omsætning desuden faldet en smule tilbage, men direktøren glæder sig over, at der har været vækst i de store omsætningsposter - nemlig indtægter fra partnere og sponsorerer samt entre- og tv-indtægter.

- Vi fortsætter den vækst, der har været de seneste to til tre år i de poster. Vi arbejder stenhårdt på at forbedre vores produkt og kvaliteten for alle vores forskellige kundegrupper, og vi er blandt andet i dialog med dem for at få input til, hvilke forbedringer, vi kan lave, siger Jesper Jørgensen.

Til gengæld faldt omsætningen i merchandise sammenlignet med sidste år, hvor introduktionen af en ny hjemmebanetrøje påvirkede salget positivt. Klubben realiserede en samlet omsætning på 23,5 mio. kr. i kvartalet mod 24,2 mio. kr. i første kvartal 2015.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen