Berlingske Business

Brøndby reducerer underskud i kampen om at skabe balance

b
Foto:

Brøndby IF lå lidt højere på banen i første kvartal, hvor driften viste forbedringer. For aktionærerne synes det dog stadig at være for tidligt at hive i klaphatten. Således har fodboldklubben fortsat røde tal på de fleste linjer i regnskabet.

Det sæsonmæssigt svære kvartal viste et underskud på 11,9 mio. kr. før skat. Det var en forbedring på 7,8 mio. kr. i forhold til samme periode sidste år, hvor underskuddet var på 19,7 mio. kr., når der ses bort for en nedskrivning på 120,9 mio. kr.

Omsætningen faldt til 24,2 mio. kr. fra 27,7 mio. kr., men viste en fremgang på 2,3 mio. kr., eller 10,5 pct., når der korrigeres for den nedlukkede aktivitet Brøndby Food&Mind.

BIF

Brøndbys administrerende direktør Jesper Jørgensen er tilfreds med udviklingen, der betyder, at Brøndby er kommet et skridt på vejen mod at skabe bedre balance mellem indtægter og udgifter.

- Vi er i gang med en turnaround af selskabet og har i den forbindelse naturligt fokus på økonomisk ansvarlighed og på at levere gradvist forbedrede økonomiske resultater. Derfor er vi tilfredse med, at vi fortsat følger planerne i Vision 2017, siger Jesper Jørgensen i regnskabet.

De likvide beholdninger udgjorde 16,2 mio. kr. ved udgangen af første kvartal, mens egenkapitalen er skrumpet til 68,3 mio. kr.

For hele 2015 fastholdes forventningerne om et underskud før skat på 15-25 mio. kr.

RB plus: Mens vi venter på Brøndby-opturen Superliga Fodbold -

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen