Berlingske Business

Brøndby jagter indsprøjtning på 127 millioner kroner

Fodbold
Foto:

Brøndbys bestyrelse er på jagt efter en betragtelig kapitalindsprøjtning, som kan komme op på mere end 127 millioner kroner.

Skal planen lykkes, skal bestyrelsen have opbakning til planerne på generalforsamlingen 13. april, og der skal siges ja til flere punkter, før planen kan føres ud i livet.

Først og fremmest ønsker bestyrelsen grønt lys til at halvere værdien af de nuværende aktier i den økonomisk udfordrede klub. En nominel kapital på godt 102 millioner kroner skal halveres ved, at stykstørrelsen på hver aktive nedskrives fra en krone til 50 øre.

10BUSPix1-Jan-Bech-Andersen.jpg

Dernæst ønsker bestyrelsen bemyndigelse til at forhøje kapitalen i klubben ved at kunne sælge flere end 255 millioner nye aktier til en værdi af i alt godt 127 millioner kroner.

De nuværende aktionærer skal have fortegningsret på de nye aktier.

Medier: Brøndby-formand i hårdt angreb på Frank og Rud Brønd

Brøndby offentliggjorde tidligere i marts et underskud for 2015 på 17 millioner kroner. Et underskud, der ikke fik den store opmærksomhed på en dag med masser af kaos i klubben.

Cheftræner Thomas Frank sagde op, da storaktionær og bestyrelsesformand Jan Bech Andersen erkendte, at han i et falsk navn har kritiseret Thomas Frank og flere andre.

2009

Trods skandalesagen blev storaktionæren ikke bedt om at gå af de øvrige medlemmer i bestyrelsen, men han ejer også mere end 26 procent af aktierne og har garanteret i en støtteerklæring, at han er parat til at tilføre klubben ny kapital, hvis der er behov for det.

Og ny kapital er der altså behov for.

Generalforsamlingen i Brøndby 13. april begynder klokken 16.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen