Berlingske Business

Brøndby IF henter 100 mio. kr. ved aktiesalg - Jan Bech skal give købstilbud

Jan Bech Andersen
Brøndbys mæcen, Jan Bech Andersen. Arkivfoto. Foto:

Fodboldklubben Brøndby IF offentliggjorde tilbage i oktober, at man havde sat en kvart milliard nye aktier til salg. Det skulle indbringe klubben op mod 140 mio. kr. Men kapitalrejsningen har kun givet 100 mio.

Fodboldselskabet Brøndby IF har nu afslutet sit aktieudbud og ledelsen kan konstatere, at der er udnyttet tegningsretter og afgivet bindende ordrer på omkring 180 millioner aktier, svarende til et bruttoprovenu på i alt 100 mio. kr. I oktober var håbet, at aktiesalget ville indbringe op mod 140 mio. kr.

8

»Af det samlede antal aktier er 75 pct. tegnet ved udnyttelse af tegningsretter (inklusive Jan Bech Andersen) samt ved afgivelse af ordre på resterende aktier, mens 25 pct. af det samlede antal aktier er tegnet af Jan Bech Andersen, Formue Nord A/S, Symmetry Holding ApS, JM INVEST 2016 ApS samt en privatperson,« skriver Brøndby IF i en selskabsmeddelelse.

Brøndby-formand Jan Bech Andersen genopstiller ikke Medier: Br

»Det glæder os, at vi som følge at en veltilrettelagt udbudsstruktur, har sikret et provenu på 100 mio. kr., som vil gøre os i stand til i al væsentlighed, at indfri vores rentebærende gæld, samt til at foretage visse investeringer til glæde for fans og sponsorer,« udtaler administrerende direktør Jesper Jørgensen i selsskabsmeddelsen.

Rigmanden og storaktionæren Jan Bech Andersens forventes efter udbuddets gennemførelse at komme til at sidde på en ejerandel på 39,7 pct., hvilket gør, at han bliver en så dominerende aktionær, at han skal afgive et pligtmæssigt overtagelsestilbud til de øvrige aktionærerne i Brøndby IF.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen