Berlingske Business

Britisk elektronikproducent går til bunds efter faldende salg

Finance concept
På trods af at britiske Spectris havde en svagere start på året, så skinner omkostningsbesparelserne igennem, vurderer finanshuset Jefferies, der fortsat anbefaler "køb" af aktien.

Britiske Spectris, der producerer elektronisk kontroludstyr til forskellige sektorer, er en af formiddagens store tabere på aktiemarkederne i Europa, efter at selskabet fra morgenstunden meldte om et faldende sammenligneligt salg i årets første fire måneder.

Spectris havde en salgsvækst på 2 pct. i årets første måneder, men det sammenlignelige faldt alligevel 4 pct. i perioden.

På trods af at selskabet havde en svagere start på året, så skinner omkostningsbesparelserne igennem, vurderer finanshuset Jefferies, der fortsat anbefaler "køb" af aktien. Det skriver Bloomberg News.

Selskabet meldte desuden om fortsat svære markedsvilkår, men fastholdt sine forventninger til helåret.

GPV - Internet of Things

Investorerne sender aktien ned med 7,6 pct. i formiddagens handel, og aktien placerer sig dermed i bunden af det fælleseuropæiske Stoxx 600-indeks.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen