Berlingske Business

Britisk detailkæde får ikke sit juleønske opfyldt i år

Det ser ud til, at julestemningen bliver dæmpet hos den britiske detailkoncern Home Retail i år.

I forbindelse med selskabets halvårsrapport onsdag meddelte ledelsen nemlig, at forventningerne til det forskudte regnskabsår 2015/16 bliver sænket som følge af stor usikkerhed om det forestående julesalg.

Det er en konsekvens af indtoget af den amerikanske shoppe-dag Black Friday, der skaber usikkerhed om julesalget i visse led af detailhandlen, vurderer selskabets administrerende direktør John Walden.

- Julehandlen i Argos (detailhandel, der er datterselskab til Home Retail, red.) virker mindre forudsigelig end normalt, da der er usikkerhed om forbrugernes og butikkernes Black Friday-handelsmønster, siger selskabets administrerende direktør John Walden i forbindelse med meddelelsen.

Nu venter selskabet, at årsresultat før skat falder "en smule" under bunden af analytikernes estimat på 115-140 mio. pund i 2015/16.

Meldingen er med til at sende Home Retail-aktien ned med hele 14,2 pct. til 128,40 pence, hvilket er det største fald i mere end tre år.

Handelsdagen Black Friday finder sted den 28. november.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen