Berlingske Business

Brdr. Dahl oplever et digitalt gennembrud på VVS-markedet

05TILChristian-Agger.jpg
E-handels- og marketingdirektør Christian Agger, Brdr. Dahl. Foto: Jens Nørgaard Larsen

Inden for de seneste par år har grossistvirksomheden Brdr. Dahl oplevet et digitalt gennembrud på VVS-markedet.

»Markedet er blevet modent. Installatørerne er kommet godt efter det, de er klar til vores løsninger, og vi har haft stor vækst,« forklarer e-handels- og marketingdirektør Christian Agger. Han mener, at succesen blandt andet skyldes, at man har lyttet til markedet:

»Når vi udvikler nye ting, er det altid i samarbejde med kunderne. To dage om ugen har jeg en mand ude for at snakke med kunderne og deres behov. Nu og om to år. Dertil kommer rigtig meget undervisning i butikkerne.«

05BUSPoulsen.jpg

Tilføjelsen af e-handel hos Brdr. Dahl har ikke skabt kanalkonflikter med de 52 butikker, mener Christian Agger.

»Vores butikker får e-handelsomsætningen, så de er med på vognen. Vi er meget opmærksomme på, at kundeoplevelsen skal ske på tværs af kanaler,« siger han.

05BUSRoy.jpg

Den største trussel mod forretningen er imidlertid også digital.

»Vi ser jo giganter som Amazon og Alibaba (kinesisk detailgigant, red.) nærme sig, og de har meget store muskler,« siger Christian Agger.

Brdr. Dahl vil forsvare lokale fordele:

»Vi satser meget på hurtig leveringstid, her kan vi adskille os fra de udenlandske konkurrenter. Vi er på vej med en times leveringstid i byerne og lidt længere ude på landet. Det er direkte værdi for kunden,« siger Christian Agger.

05TILDansk-Agro.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen