Berlingske Business

B&O's værdi styrtdykker: Mister 300 millioner på få minutter

B&O-RESULTS/
Bang & Olufsen mister 300 mio. kr i værdi på en halv time. Foto:

Investorerne reagerer voldsomt på nyhederne fra Bang & Olufsen. Selskabets aktieværdi styrtdykker, efter B&O har meldt ud, at der ikke længere pågår forhandlinger om at salg af selskabet.

Mange investorer havde formentligt sat næsen op efter en gevinst, såfremt Bang & Olufsen blev solgt til kinesiske Sparkle Roll. Men nu er forhandlingerne lukket, siger B&O, og det har fået B&O-aktien til at falde markant på børsen.

OATM

Blot få minutter efter selskabsmeddelelsen fra Struer-virksomheden var sendt ud, var aktien styrtdykket med 9,55 pct. En halv time efter havde kursen dog rettet sig en smule og lå til et fald på godt 8 pct. Det svarer til en mistet børsværdi på ca. 300 mio. kr. Bang & Olufsen har nu en børsværdi på godt 3,1 mia. kr.

B&O har gennem længere tid ført forhandlinger med storaktionæren Sparkle Roll, men forhandlingerne er nu lukket - ifølge B&O fordi Sparkle Roll ikke har formået at komme med klare indikationer på, at de var klar til at lægge et formelt købstilbud på B&O.

Kineser køber del af B&O efter lang forhandling 91-årige Bang

»For at mindske usikkerheden blandt Bang & Olufsens medarbejdere, forhandlere og andre interessenter, har Bang & Olufsens bestyrelse derfor anmodet Sparkle Roll om, senest den 15. april 2016, at forpligte sig til enten at offentliggøre et købstilbud eller at sandsynliggøre sin evne til at fremsætte et sådant købstilbud,« skriver selskabet i en meddelelse og fortsætter:

»Eftersom Sparkle Roll ikke har forpligtet sig til at offentliggøre et købstilbud på alle aktierne i Bang & Olufsen, og ikke har sandsynliggjort sin evne til at fremsætte sådan et købstilbud, har Bestyrelsen i dag besluttet at informere Sparkle Roll om, at man opfatter dialogen vedrørende et potentielt købstilbud som ophørt.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen