Berlingske Business

Boconcept-topchef: Ikke skræmt af ren valutadrevet omsætningsvækst

bo

Den danske møbelvirksomhed Boconcept havde i tredje kvartal 2015/16 en omsætningsvækst, der umiddelbart udelukkende stammede fra valutamedvind.

Det skal man dog ikke lade sig skræmme af, siger Torben Paulin, selskabets administrerende direktør.

- Man kunne umiddelbart godt blive lidt skræmt af det, men det er jeg overhovedet ikke. Det allervigtigste nøgletal - same-store-væksten i butikkerne - har været tocifret positivt. Det er der, det hele starter. Ordreindgangen til Boconcept Holding har også været præget af en positiv same-store-udvikling, siger han til Ritzau Finans efter regnskabet for tredje kvartal torsdag.

Årsagen til den flade udvikling, hvis man fratrækker valutamedgangen, er, at nogle ordrer er blevet placeret anderledes i dette regnskabsår sammenlignet med året før.

boconcept


- Sidste år var vi bag ud med at levere i første og andet kvartal, og vi skubbede dermed ordrer ind i tredje kvartal. I år har det været lige modsat. Vi har været forud med at levere, og vi har tømt ordrebeholdningen op til tredje kvartal. Det er sådan lidt teknisk og skyldes forskydninger i ordrerne, siger Torben Paulin og tilføjer:

- Præstationen i butikkerne og i kæden er 100 pct. intakt og fungerer rigtig fint. Derfor er det er positivt regnskab, og vi er positive og glade.

Boconcept realiserede en omsætning på 289,4 mio. kr. i tredje kvartal af det forskudte regnskabsår 2015/2016. Det er det højeste salg i et tredje kvartal nogensinde med en vækst på 4,4 pct. i forhold til samme periode året før.

boconceot


Den danske krone blev svækket over for pund, dollar og yen, og det øgede omsætningen med 4,6 pct. Det sammenlignelige salg (same-store-sales) blev i tredje kvartal øget med 11,4 pct.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen