Berlingske Business

B&O-topchef: Play og Black Friday bidrog til stærk vækst i Kina og USA

B&O Play
Foto: Lasse Bech Martinussen (th), Bang og Olufsen PR (tv)

Langt størstedelen af Bang & Olufsens vækst i andet kvartal af regnskabsåret stammer fra Nordamerika og Kina

Væksten er i høj grad drevet af Play-divisionen, mens den såkaldte "black friday" også bidrog positivt til væksten.

Det fortæller B&O's administrerende direktør, Henrik Clausen, til Ritzau Finans, efter at selskabet har leveret regnskab for andet kvartal af det forskudte regnskabsår 2016/17.

- Vi har tidligere sagt, at vi ser betydeligt potentiale i de to markeder, og vi føler, at vi er begyndt at finde melodien for at reagere på potentialet, siger han og tilføjer:

- I USA fungerer alle forretningsområderne godt, og vi har et bidrag fra en del af de samarbejdspartnere, vi har på brandpartnersiden, hvor vi udnytter den mulighed, der ligger i samspillet med dem på det amerikanske marked.

I Kina er det ifølge direktøren i meget høj grad Play, der driver væksten, og divisionen ventes også at være nøgledriveren fremover.

13BUSJim-Hagemann-Snabe-1#2.jpg

BLACK FRIDAY BIDROG POSITIVT

Overordnet set har selskabet også set en positiv udvikling omkring black friday og de begivenheder, der har været online både i Kina og USA.

- Det er ikke isoleret set grunden til, at vi ser fremgangen i kvartalet, men vi kan se en betydelig udvikling i begge regioner.

- Vi er blevet bedre til at forstå, hvordan mekanikken omkring de her dage fungerer, og hvordan man sikrer salg og volumen op mod datoerne baseret på de erfaringer, vi havde året før, forklarer Henrik Clausen og tilføjer, at B&O ikke har set samme effekt i Europa.

Olufsen


- Den store effekt skyldes også, at onlinekanalen er meget vigtig i USA og i Kina, og den spiller kraftigt ind ved events som black friday og cyber monday, uddyber han.

Salget i Nordamerika, der tæller USA, Canada og Mexico, er steget med hele 129 pct. til 111 mio. kr. fra 48 mio. kr. sidste år.

I regionen Kina, der også omfatter Hongkong og Taiwan, er omsætningen steget med 70 pct. til 125 mio. kr. fra 74 mio. kr. sidste år, fremgår det af regnskabet.

/ritzau/FINANS

Kineser ejer nu over en femtedel af Bang & Olufsen Kinesisk bejl

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen