Berlingske Business

B&O rykker i Nordamerika og Kina

Kineser ejer nu over en femtedel af Bang & Olufsen Kinesisk bejl
Salgsfremgang i Nordamerika og Kina. Foto:

Langt størstedelen af Bang & Olufsens vækst i andet kvartal stammer fra Nordamerika og Kina.

Salget i Nordamerika, der tæller USA, Canada og Mexico, er steget med hele 129 pct. til 111 mio. kr. fra 48 mio. kr. sidste år.
Fremgangen er et resultat af, at der er kommet nye tredjepartsforhandlere til. Desuden er indtægterne fra B&O's partnere steget, hedder det i regnskabet.
I regionen Kina, der også omfatter Hongkong og Taiwan, er omsætningen steget med 70 pct. til 125 mio. kr. fra 74 mio. kr. sidste år. Her var væksten drevet af B&O Play.
Tilsammen leverer Nordamerika og Kina en samlet salgsfremgang på 114 mio. kr. i andet kvartal og står for over 80 pct. af Bang & Olufsens samlede vækst.

Kineser ejer nu over en femtedel af Bang & Olufsen 91-årige Ban


Koncernens samlede omsætning er steget med 138 mio. kr. eller 19 pct. til 867 mio. kr.

Bang & Olufsens største region, Europa, står for en omsætning på 505 mio. kr. - en vækst på 2 pct. Salget i resten af verden er steget med 13 pct. til 126,5 mio. kr.

/ritzau/FINANS

ISRAEL BREAST CANCER AWARENESS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen