Berlingske Business

B&O i top-5 på kundetillid i Centraleuropa

Bang & Olufsen åbner ny konceptstore på Østergade 18 i København K.
Bang & Olufsens nye konceptstore på Østergade 18 i København Foto:

Danske Bang & Olufsen, der leverer luksuselektronik til hjemmet, er populær blandt velhavende forbrugere i Tyskland, Østrig og Schweiz.

En undersøgelse udarbejdet af konsulentvirksomheden Brand:Trust viser, at B&O sammen med fire andre luksusbrands fastholder kundetilliden og fremstår attraktiv på trods af økonomisk krise. Resultatet kommer på baggrund af cirka 1500 interviews med personer i de højeste indtægtsgrupper fra Centraleuropa, USA og Kina.

I interviewene har personerne skulle forholde sig til spørgsmål om 40 brands, hvor formålet er at undersøge, "hvordan krisen fra 2007 til 2012 har påvirket den globale opfattelse af luksus." Primært viser det sig, at respondenterne foretrækker de dyre og luksuriøse brands, fordi de har tillid til netop de produkter.

Hos B&O glædes man over den kundetillid, der er til det gamle, vestjyske brand.

- Vi er glade for, at Bang & Olufsen appellerer så kraftigt til disse markeder, og at vores produkter giver vores kunder den ønskede luksus, siger Jens Feilberg, Global Marketing Director hos B&O, i en pressemeddelelse tilknyttet undersøgelsen.

Sammen med B&O er det Mont Blanc, Moët & Chandon, Robbe & Berking og Dornbracht, som udgør de fem mest attraktive luksusbrands i de tysktalende lande. Det er især indenfor hjemmets fire vægge, at de fem brands markerer sig. Produkter, der lover høj værdi til indretning af private hjem, er populære hos den kvalitetsbevidste kundegruppe.

- Undersøgelsen viser desuden, at vores bestræbelser på at bevare de traditionelle værdier, såsom det gode håndværk og samtidig markedsføre innovative og progressive produkter, har sikret os en god position i alle tre lande, der indgår i undersøgelsen, fortæller Jens Feilberg.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen