Berlingske Business

B&O holder fast i luksus

B&O holder fast i luksus - 1
Foto:

På trods af dårlige resultater i et nedadgående luksusmarked vil Bang & Olufsen fortsat være luksusproducent.

Spekulationerne om et salg har svirret, aktiekursen har raslet nedad, og fremtidsudsigterne er dystre.

Men i direktør Kalle Nielsens verden er der stadig plads til et hjørne af stædig optimisme.

Topchefen for Bang & Olufsen nægter at betragte virksomheden som overlevelsestruet og ryster på hovedet af enhver snak om at rykke produkterne ned i en anden prisklasse.

"Der er ingen tvivl om, at vi skal ligge i den øverste prisklasse. Vi ville gå alt for meget på kompromis, hvis vi satte priserne ned," siger Kalle Nielsen. Direktøren mener, at mange brands kæmper for at komme op i luksusklassen. Alene af den grund ville det være dumdristigt at sætte priserne ned.

Sjovest i luksussegmentet
"Vi har det hårdt lige nu, men det har mærkevarerne i den lavere prisklasse også. I det lange perspektiv bliver det sjovest at ligge i luksussegmentet, for det vokser mest," siger han. Bang & Olufsen er blevet kaldt for både kriseramt og overlevelsestruet. Sidstnævnte benævnelse giver Kalle Nielsen ikke meget for.

"Det brand og den teknologi vi har, er meget værd. Det er langt overdrevet, at vi skulle være tæt på at dø. For tre år siden valgte vi at gå ind i markedet for audioudstyr til biler, og i dag er vi verdens bedste. Det illustrerer den værdi, som vi sidder på," siger han.

Læs hele historien om fremtidsusigterne for B&O i Berlingske Business fredag.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen