Berlingske Business

»Black Friday« lover godt for Pandora

Pandora_Black_Business
Andelen af kunder, som købte smykker i weekenden omkring »Black Friday«, er højere i år end sidste år. Foto:

Dykker man et spadestik dybere i National Retail Federations tal for salget i forbindelse med »Black Friday«, som den store indkøbsdag efter Thanksgiving kaldes i USA, er der gode tegn for Pandoras fjerde kvartal.

Det skriver Sydbank i en Pandora-kommentar.

»Selv om det samlede salg under »Black Friday«-weekenden viser tilbagegang i forhold til 2012, har vi noteret os, at 16,9 pct. af forbrugerne i perioden har købt smykker, mens den samme andel var 15,2 pct. i 2012. Dermed er antallet af personer, som har købt smykker under årets »Black Friday«-weekend, steget med 12,3 pct. i forhold til samme periode sidste år,« skriver Sydbank-analytiker Søren Løntoft Hansen.

»Vi vurderer, at det stigende smykkesalg under »Black Friday«-weekenden umiddelbart lover godt for Pandoras fjerde kvartal,« fortsætter analytikeren, der med udsigten til et stærkt salg i USA i fjerde kvartal fortsat mener, at den danske smykkeproducent vil kunne overgå sin egen indtjeningsprognose for 2013.

Samlet set faldt salget i forbindelse med Thanksgiving til 57,4 mia. dollar fra 59,1 mia. dollar sidste år, viser tallene fra National Retail Federation. Men det kan ifølge Søren Løntoft Hansen imidlertid hænge sammen med, at »Black Friday« i år er placeret senere end tilfældet var sidste år.

Sydbank hæfter sig således ved, at forbrugerne efter dette års »Black Friday« allerede har færdiggjort 44,9 pct. af deres juleindkøb mod 41,5 pct. sidste år, hvor Black Friday-weekendens strakte sig fra 22. til 25. november. Det tyder på, at flere allerede havde taget hul på juleindkøbene før »Black Friday« i år.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen