Berlingske Business
11:08Finanstilsynet giver påbud til spansk storbank

Black Friday hitter: Nattens nethandel tyder på ny rekord

Fredag - Black Friday
Natten til fredag har været en travl nat for mange danskere. Udover at der har været amerikansk fodbold på skærmen, har danskerne også købt, købt og købt på nettet. Foto:

De første tal fra nattens mange netkøb er kommet, og både store og små butikker melder shop-amok. Ny rekord er på vej.

Natten til fredag har været en travl nat for mange danskere. Udover at der har været amerikansk fodbold på skærmen, har danskerne også købt, købt og købt på nettet.

USA-HOLIDAYSHOPPING/BLACKFRIDAY

Hos Elgiganten er den adm. direktør meget overvældet over nattens forbrugsfest på trods af, at forventningerne var høje.

»Over 300.000 danskere har allerede inden kl. 8 været en tur forbi elgiganten.dk. Vi forventede, at der ville blive travlt, og at mange kunder ville kigge forbi, men det her overgår alle vores forventninger. Det er en ny rekord. I minutterne efter vi havde slået dørene op på elgiganten.dk, solgte vi fire Playstations i sekundet. Det har vi aldrig prøvet før. Det var helt vildt,« siger adm. direktør Peter Stedal.

Black Friday i Aarhus

Han fortæller, at lidt over midnat toppede antallet af besøgende – ca. 65.000 danskere var inde på siden, og kl. 08.00 fredag morgen havde de mange danskere købt mere end 1.800 fladskærme, 1600 bærbare og 2000 højtalere.

Den samme heftige trafik kan konkurrenten Power nikke ja til.

»Vi har haft vildt travlt! På nettet har vi mere end fordoblet antallet af besøgende i forhold til sidste år, og vi har solgt for otte gange mere end på en normal rigtig god salgsdag. Det er en fuldstændig vanvittig succes for os,« siger adm. direktør Jesper Boysen.

Mads Nørgaard

Hos netbutikken Sinful, der sælger erotisk legetøj har der også været gang i hjemmesidens trafik

»Sidste år slog vi alle salgsrekorder på Black Friday, så vi havde forberedt os ekstra grundigt i år. Alligevel er vi blevet taget lidt med bukserne nede her fra morgenstunden, hvor ordrerne vælter ind. Det er en festdag og nat på kontoret, og vi regner med at slå alle rekorder,« siger marketingchef Henrik Ernst.

USA-HOLIDAYSHOPPING/

Og det samme har de også kunne mærke hos Cykelpartner

»Det stikker fuldstændig af. Hvis det fortsætter sådan her, så regner jeg med, at vi fordobler tallene fra vores Black Friday sidste år, hvor vi også satte rekord. Det er helt, helt vildt,« lyder det fra Søren Sieg Jensen, partner og udviklingschef hos Cykelpartner.

Hos Forening for Dansk Internethandel (FDIH) er den adm. direktør i FDIH Niels Ralund meget imponeret over de første tal er.

Harboe laursen

»Forventningerne har været enorme, men alt tyder på, at de tårnhøje forventninger alligevel bliver sprængt. Vi må bare sige, at særligt på nettet har både forbrugere og butikker i høj grad taget Black Friday til sig,« siger han og tilføjer, at det bliver spændende at se, hvad weekenden ellers bringer med sig. Flere butikker har i år valgt at udvide tilbudsdagene frem til mandag.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen