Berlingske Business

Black Friday: E-handel gik i sort i nat

Black Friday
Black Friday i stormagasinet Macys på Herald Square i New York. Foto:

Danskerne har taget den amerikanske shopping-tradition for »Black Friday« til sig i en sådan grad, at nethandelen gik i sort ved midnatstid.

»Det var helt vildt. I de første timer var der cirka 220.000 brugere inde på vores side for at finde Black Friday tilbuddene og sammenligne priser. Der er ingen tvivl om, at når Black Friday er overstået er der sat ny rekord for nethandel på et enkelt døgn,« siger Martin Andersen, direktør for prissammenligningstjenesten PriceRunner, i en pressemeddelelse.

B

Alene på Bilkas hjemmeside, var der 40.000 kunder i kø for at komme ind i onlinebutikken klokken seks fredag morgen, skriver Pricerunner.

Samtidig oplevede andre store brands som Power, Elgiganten og Fona flere nedbrud som følge af klikstormen fra de shoppehungrende danskere.

Black Friday-konceptet, hvor butikkerne sælger varer til spotpris, er startet i USA, hvor fredagen efter Thanksgiving sætter julehandelen i gang.

black friday

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen