Berlingske Business

Biva-Tæppeland afviser købere

pix-bivatæppeland
Biva Tæppeland søger en ny ejer efter koncernen blev ramt af konkurs. Men de købere der har meldt sig indtil videre er blevet afvist. Budende var ikke høje nok. Foto:

Møbel- og tæppekoncernen har modtaget flere bud i løbet af weekenden, men den konkursramte koncern har takket nej til alle køberne.

For tolv dage siden måtte Biva og Tæppeland give op. Siden da har 33 af de 50 butikker kørt videre, mens koncernen har ventet på en interesseret køber. Og der har været interesse, men priserne har ikke været høje nok.

Derfor har Biva-Tæppeland pænt takket ned til weekendens bejlere. Nok er koncernen begæret konkurs, men mere pressede for at finde en køber er Biva-baglandet ikke.

»Vi er ikke specielt pressede. Nu drifter vi foreløbig videre selv, og så ser vi selvfølgelig gerne, at der kommer en køber, som vil betale en ordentlig pris. Men gør der ikke det, så drifter vi videre selv,« siger kurator Lisa Bo Larsen, advokat i Kromann Reumert.

Prisen skal gerne svare til, hvad koncernen selv kan få for varerne og en afvikling, og kommer der ikke et højt nok bud, må Biva-Tæppeland selv afvikle og lukke ned, når alle varer er solgt, fortæller Lisa Bo Larsen.

»Men lige nu er vi en organisation i drift, og det må markedet forholde sig til,« siger hun.

Dog er to af de 33 endnu åbne butikker lukket ned i går og åbner ikke igen. Det var butikkerne i Aarhus Vest og Kastrup, men de lukkede på grund af uro og støj, siger Lisa Bo Larsen. Til gengæld åbner to nye butikker i henholdsvis Randers og Køge, mens koncernen venter på den rette køber.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen