Berlingske Business

Birger Christensen åbner showroom i Kina

pix - jens birger christensen - biz
»Timingen er en afgørende faktor for succes på det kinesiske marked, og vi mener, den er rigtig nu,« siger ejer og fjerde generation i butikken Jens Birger Christensen. Foto:

Efter store forsinkelser tager den eksklusive pelsbutik første skridt i sin Kina-offensiv med åbningen af showroom i Beijing.

Den kongelige danske hofleverandør vil have fat i stenrige kinesiske kunder og indleder sin offensiv i det store land. Til september åbner Birger Christensen eget showroom i hovedstaden Beijing, bekræfter Jens Birger Christensen over for Berlingske Business.

»Timingen er en afgørende faktor for succes på det kinesiske marked, og vi mener, den er rigtig nu,« siger ejer og 4. generation i butikken Jens Birger Christensen.

Efter stort besvær har Birger Christensen fundet en kinesisk partner, som vil lære kineserne det eksklusive men også internationalt ukendte danske brand at kende. Valget er faldet på smykkevirksomheden C-Jewelry, der ifølge Jens Birger Christensen allerede har godt fat i de stenrige kinesere, som den danske modevirksomhed ønsker adgang til.

Kineserne mangler blik for design

Tidligere har Berlingske Business berettet, hvordan kineserne er vilde med at købe dansk pels fra Kopenhagen Fur, men at der er meget få butikker og skræddere i Kina, som fremstiller pelsfrakker med høj designværdi.

»Det kinesiske pelsmarked er domineret af produktion - ikke af design. Der mangler derfor ypperligt designet pels som den, vi kan levere,« siger Jens Birger Christensen.Allerede i januar 2012 lød det fra Birger Christensen, at man ville etablere fem til ti butikker på franchisebasis i Kina inden 2016. Siden har Birger Christensen - i lighed med andre danske virksomheder som Hummel, B&O og Pandora, indset, hvor vanskeligt det er at finde de rette partnere i Kina.

På den baggrund er ambitionerne nu langt mere afdæmpede.

»Vi ønsker en fornuftig vækst på det Kinesiske marked, hvor vi får uddannet vor partner samt salgsstaben til at forstå vor DNA og værdisæt. I det lys ser vi ikke en åbning af den første reelle Birger Christensen butik før om tidligst to år,« siger Jens Birger Christensen.

Den statsejede danske investeringsfond IFU investerer i Kina-offensiven sammen med Birger Christensen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen