Berlingske Business

Bilka vil sælge mere modetøj

pix-bilka
Bilka, Kvickly og Føtex regner med, at flere danskere vil hive tøj ned i indkøbsvognen, når de runder supermarkedet. De tre kæder opruster til øget salg i fremtiden.  Foto:

Supermarkederne vil satse langt mere på salg af modetøj i fremtiden. Det kan øge presset på tøjbutikkerne.

Der er rift om kunderne i tøjbranchen, hvor e-handel efterhånden klæder flere danskere på. Og nu vil supermarkederne Bilka, Føtex og Kvickly have en større bid af kagen.

Coop og Dansk Supermarked har begge intentioner om at øge salget af tøj i deres kæder. Det skriver Jyllands Posten.

Kvickly har overtaget mærkerne Jackpot og Cottonfield, der i det nye år bliver lagt på hylde og hængt på bøjler i landets 80 butikker. Det er ifølge Kvicklys kædedirektør Jesper Faurholdt ikke de sidste modemærker, der bliver en del af varesortimentet.

pix-coop

»Vi har ikke flere konkrete på trapperne, men vi er i dialog med flere udbydere af mærkevarer. Vi er interesseret i at udvide antallet af mærkevarer i Kvickly. Det kan betyde flere overtagelser, hvis den rette mulighed viser sig,« siger han til Jyllands Posten. 



Hos Dansk Supermarked har de sat ind med forskellige tiltag for at øge salget. Der er flere tøjkollektioner i Føtex og Bilka, hvor kendisser lægger navn til. Eksempelvis Mads Christensen, der står for herretøjet. Og så har Bilkas webshop fået flere tøjserier.

»Det koncept holder vi fast i. til gengæld er der ikke umiddelbart planer om, at vi selv skal stå for mærkevarer. Vores strategi er fortsat at lancere tøj til en god pris til et marked, som vokser i disse år, hvor forbrugerne er endnu mere optaget af pris end før,« siger Jette Christiansen, der er chef for tekstilområdet i Dansk Supermarked, til Jyllands Posten.

Nemlig.com


Mærsk åbner for salg af supermarkeds-gigant i Danmark


Legos hjemmeside

sfsd

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen