Berlingske Business

Bilka sadler om

Bilka sadler om - 1
Foto:

Krisen har ramt Bilka hårdt, og derfor har varhuskæden nu sadlet om og skiftet fokus.

Da finanskrisen satte ind gav det anledning til forskellige reaktioner i Dansk Supermarked. Mens discountkæden Netto jublede over forbrugernes fokus på prisbesparelse, ramte det varehuskæden Bilka hårdt.

Kunderne vendte ryggen til non-food segmentet, som Bilka har tjent gode penge på de sidste mange år, og omsætningen dykkede. Det har tvunget varehuskæden til at sadle om, siger Bilkas direktør Lars Christensen i dagens udgave af Jyllands-Posten.

”Vi har drejet på nogle knapper, og det begynder at virke. Udvalget af varer er tilpasset forbrugernes ændrede adfærd. Non-food produkter har ikke samme tyngde som tidligere, og i stedet er fødevarer kommet i fokus,” siger han.

Det er især møbelsalget og andre artikler til boligindretning, der er gået tilbage for Bilka, som dog stadig langer fladskærme og tøj over disken i stor stil.

”Salget ligger foran samme periode sidste år, og vi vinder markedsandele fra konkurrenterne,” siger Lars Christensen til Jyllands-Posten.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen