Berlingske Business
16:58Volkswagen-aktien falder efter regnskab

Bilka dropper døgnåbne varehuse

Bilka arkvi
(ARKIV) af Bilka i København den 17. februar 2011. Foto:

HK Handel kritiserede Dansk Supermarked, da de døgnåbne varehuse blev lanceret. Nu vurderer Bilka, at det ikke kan betale sig.

Det kan ikke betale sig at holde døgnåbent.

Det vurderer butikskæden Bilka, der derfor dropper at holde døgnåbent i to af sine varehuse, skriver Dansk Handelsblad.

Bilka i shoppingcenteret Fields har de seneste to år holdt døgnåbent, og det samme har Bilka i Tilst lidt uden for Aarhus siden marts i år.

»Vi har aldrig regnet med, at de døgnåbne varehuse ville trække mange kunder. Årsagen til at holde åbent hele døgnet var mest, at tiden kunne bruges til at fylde varer op. Når der alligevel var nogen i varehuset om natten, kunne vi lige så godt sætte en ved kassen,« siger Kasper Reggelsen, kommunikationskonsulent i Dansk Supermarked, til Dansk Handelsblad.

Det mødte i sin tid kritik, at Dansk Supermarked satsede på de døgnåbne varehuse. HK Handel mente ikke, at den pris som medarbejderne betaler for natarbejde står mål med den øgede omsætning, som Dansk Supermarked får ud af at holde døgnåbent.

bilkasplitKennethNielsen

Bilka har modsat sagt, at ingen medarbejdere er blevet tvunget til at arbejde om natten, og at der har været rift om nattevagterne.

Bilka har 18 varehuse rundt om i landet og beskæftiger cirka 8.500 ansatte. Når årets julehandel er overstået, skal ingen af dem altså sidde ved kassen om natten.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen