Berlingske Business

Bestsellers Anders Holch satser på 600 nye Only butikker

f
BRE's Only-butikker er på nuværende tidspunkt fordelt i 12 lande, og direktøren ønsker at ekspandere yderligere over de kommende år. Foto:

Anders Holch, der er ejer af modekoncernen Bestseller, har opkøbt 110 butikker i Bestseller Retail Europe (BRE), som han ejer i samarbejde med butiksselskabets direktør Finn Poulsen.

Det skriver Børsen.

Anders Holch har købt for et trecifret millionbeløb, der vil give BRE kapital til at igangsætte en ambitiøs vækstplan for selskabets tilbageværende aktiviteter, der består af 400 butikker i bestseller-brandet Only.

Anders Holch Povlsen, adm. direktør i Bestseller

Det er ifølge Børsen selskabets målsætning at udvide aktiviteterne fra 400 butikker til 1000 i 2020. Finn Poulsen har i de sidste 12 måneder åbnet 140 butikker med fokus på bestseller-brandet Only, og det er planlagt, at 150 mere skal åbne i selskabets kommende regnskabsår.

Finn Poulsen er, udover at være direktør i selskabet BRE, chef for brandet Only i Bestseller-koncernen, og har derfor komplet kontrol over hele Only-kæden fra design til forbruger.

BRE's Only-butikker er på nuværende tidspunkt fordelt i 12 lande, og direktøren ønsker at ekspandere yderligere over de kommende år.

»Vi er også lige gået ind i Frankrig og Spanien, hvor vi har åbnet henholdsvis tre og to butikker. Målet er 100 på hvert marked,« siger Finn Poulsen til Børsen.

BRE offentliggjorde for regnskabsåret 2015/16, et så godt resultat og så god likviditet, at  der blev betalt et udbytte på 120 mio. kr., hvilket udløste 30 mio. kr. til Finn Poulsen.

05BUSStefan-Plenge-150820.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen