Berlingske Business

Bestseller-milliardær køber stort op i svenske hårde hvidevarer

anders
BESTSELLER - Anders Holch Povlsen Foto:

Anders Holch Povlsens hårde hvidevarerfirma er gået på storopkøb i Sverige.

WhiteAway Group, der er ejet af Bestseller-milliardæren Anders Holch Povlsen, fik i går fingrene i Tretti AB, som er en af de førende onlineforhandlere af hvidevarer i Sverige.

Tretti blev etableret i 2004, børsnoteret i 2005 og købt af Qliro Group i 2011, der blandt andet ejer Nelly.com, lekmer.com og CDON group. Tretti AB består af hjemmesiderne tretti.se, tretti.dk, tretti.no og tretti.fi, som sælger hårde hvidevarer, mindre husholdningsapparater samt ting til hus og have. At købe Tretti AB var derfor oplagt, da muligheden bød sig, fortæller CEO i WhiteAway Group, Johannes Gadsbøll.

Anders Holch Povlsen, adm. direktør i Bestseller

»Det skal ikke være nogen hemmelighed, at tretti.se har været en torn i øjet for vores mulighed for at vinde markedsandele på det svenske marked med whiteaway.se, så vi ser virkelig mange muligheder for at booste vores svenske del af forretningen med handlen,« siger han i en pressemeddelelse.

Med købet lægger WhiteAway til i en forvejen velvoksen pulje af hvidevarerforhandlere, der blandt andet tæller WhiteAway.com, WhiteAway.se, WhiteAway.no samt Skousen franchisekæden, der foreløbig opererer i Danmark og Norge.

Tretti blev etableret i 2004, børsnoteret i 2005 og købt af Qliro Group i 2011. Qliro Group ejer blandt andet Nelly.com, lekmer.com og CDON group.

torsdag - Anders Holch Povlsen

Købet skal først godkendes af de svenske konkurrencemyndigheder, det forventes at ske i løbet af 3. kvartal, 2016, oplyser WhiteAway.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen