Berlingske Business

Bestseller kurtiserer kurvede kvinder

pix_ bestseller
Bestseller, der blandt andet står bag Vero Moda og Only, lancerer tøjmærket Junarose til kurvede kvinder Foto:

Med det nye tøjmærke Junarose skal den danske modekoncern genstarte væksten gennem det voksende marked for tøj til kvinder fra størrelse 42 og opefter.

Det er et af modebranchens hurtigst voksende områder, men hidtil har markedet for tøj til plus-size-kvinder været noget overset. Det er der nu imidlertid ved at blive godt og grundigt lavet om på.

Landets største modekoncern Bestseller - kendt for blandt andet Vero Moda, Only og Jack & Jones - lancerer nemlig tøjmærket Junarose, som skal fokusere på tøj til kvinder i størrelse 42 og op. Det skriver Børsen.

"Det er et stort marked, men vi har gennem flere år mærket en stigende efterspørgsel fra de markeder, vi opererer på. Hidtil har vi fokuseret på vores eksisterende brands, men nu er efterspørgslen så stor, at vi gør det," siger direktionsmedlem hos Bestseller Lisbeth Holm Højgaard til Børsen.

Fra denne sommer vil forbrugere i blandt andet Danmark og Storbritannien kunne købe Junarose-mærket. Bestseller fik halveret sit resultat til 1,2 mia. kroner i det seneste regnskab, så koncernen har brug for nye områder, der kan tænde op under væksten.

Lisbeth Holm Højgaard mener dog ikke, at Junarose i første omgang vil få en omsætning på hverken en halv eller en hel milliard kroner i de første år.

Markedet for kvindetøj i store størrelser har hidtil været præget af mindre spillere. Herhjemme eksempelvis mærket Carmakoma og Ball Group. Hos sidstnævnte ser administrerende direktør Ole Holm Bestsellers indtræden på markedet som et wake-up-call.

"Det har indtil for nylig været en niche, som nærmest var lidt 2. division eller for kræmmere som mig. Konkurrenterne har mest været H&M og supermarkederne. En del har nu erkendt, at det er en stor del af markedet, for i Danmark er det måske en tredjedel, som efter deres BMI-indeks er overvægtige og dermed i vores målgruppe," siger han til Børsen.

Lisbeth Holm Højgaard oplyser, at Junarose-mærket starter med engros-salg til tredjemandsejede butikker.

"Det er sådan, vi også har startet vores andre nye brands. Går det godt, kan det være, vi på et tidspunkt bygger en kæde af Junarose-butikker op. Lad os nu lige se, hvordan det går. Til gengæld tror jeg, at det bliver stort på nettet. Mange i målgruppen køber tøj online," siger hun til Børsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen