Berlingske Business

Bestseller køber britisk tøjmærke

Anders Holch Povlsen ejer af Bestseller Bestseller. Anders Holch Povlsen. Ejer.
Overskrift
Anders Holch Povlsen ejer af Bestseller Bestseller. Anders Holch Povlsen. Ejer. Foto:
Anders Holch Povlsen ejer af Bestseller Bestseller. Anders Holch Povlsen. Ejer.
Overskrift
Anders Holch Povlsen ejer af Bestseller Bestseller. Anders Holch Povlsen. Ejer. Foto:

Den danske modekoncern Bestseller køber det britiske livstilsmærke Toast, fremgår det af en fondsbørsmeddelelse fra tøjkoncernen French Connection, der er børsnoteret i London.

Prisen er ifølge meddelelsen ca. 200 mio. kr. for virksomheden, der med 13 butikker i Storbritannien i seneste regnskab omsatte for 163 mio. kr.

»Det her er godt nyt for Toast og selskabets meget talentfulde medarbejdere. Toast har et stærk brand, og jeg er ikke i tvivl om, at medarbejderne vil blive ved at udvikle det under Bestsellers ejerskab,« udtaler Stephen Marks, bestyrelsesformand for French Connection i meddelelsen.

French Connection, der i øjeblikket er i gang med at tilpasse virksomheden,  ejer 75 pct. af Toast, mens resten ejes af ægteparret Jessica and Jamie Seaton, der stiftede mærket for 20 år siden.

Toast sælger livsstilsprodukter, der primær er rettet mod kvinder. Planen er, at Bestseller vil lade det britiske mærke indgå i koncernen, men drive Toast som en selvstændig virksomhed.

Bestseller omsatte i fjor for 23,5 mia. kr. gennem 2.700 butikker i 38 lande.

a

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen