Berlingske Business

Bestseller donerer én dags omsætning til velgørenhed

Bestsellers ejer og koncernchef Anders Holch Povlsen
Bestsellers ejer og koncernchef Anders Holch Povlsen Foto:

Hele Bestsellers globale omsætning fra 10. april gives til danske og internationale organisationer, som for de 112 millioner kroner kan hjælpe mange af verdens fattige.

Den danske modegigant Bestseller giver 112 millioner kroner til velgørende formål. Pengene, der udgjorde virksomhedens samlede globale omsætning fredag 10. april, går til danske og internationale organisationer.

Halvdelen lander hos tre projekter hos Internationalt Red Barnet, UNICEF og GAIN, hvilket betyder, at hver projekt får cirka 18 millioner kroner. Den sidste halvdel af beløbet går til 39 velgørenhedsorganisationer verden over.

AneUggla_blog_Business

skole_nordhavn_business

I Danmark jubler flere organisationer over pengeregnen, som kommer til at gøre en stor forskel for en del af verdens fattige.

»Det samlede resultat overstiger alle vores forventninger, og vi kan slet ikke vente med at få pengene ud at arbejde for de børn, vi er sat i verden for at hjælpe,« siger Steen M. Andersen, generalsekretær i UNICEF Danmark, i en pressemeddelelse. Organisationen vil bruge millionerne på at bekæmpe malaria i Angola, Kenya og DR Congo.

pix-Tim Cook

Tilsvarende toner lyder fra Red Barnets generalsekretær, Mimi Jakobsen:

»For Red Barnet er det her en historisk stor donation. Pengene går til projekter, som vi desperat har manglet penge til. Vi får helt nye muligheder for at hjælpe mange af de dårligst stillede børn i både Danmark og Kina,« siger hun.

US-GOPRO-CAMERA-MAKER-GOES-PUBLIC-ON-THE-NASDAQ-EXCHANGE

Det er første gang, Bestseller giver en dags global omsætning væk.

»Give-a-day handler om at give noget tilbage til de samfund, hvor vi har opbygget vores succes, og hjælpe mennesker i nød. Vi er utrolig stolte over det samlede resultat og har oplevet et enormt engagement blandt vores medarbejdere, kolleger og ikke mindst vores kunder, som har gjort det hele muligt,« siger Mogens Werge, direktør for CSR og Corporate Communication i Bestseller, i pressemeddelelsen.

novo

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen