Berlingske Business

Bestseller-bud kan slutte Stylepits børseventyr

q
Portræt af direktør i online-tøjbutikken Stylepit, Christian Bjerre Kusk. Fotograferet omkring deres kontor på Laplandsgade. Foto:

Hvis det lykkes for Bestseller-koncernen at overtage tøjfirmaet Stylepit, vil direktøren hos Bestseller, Anders Holch Povlsen, straks fjerne selskabet fra fondsbørsen.

Onsdag fremlagde Bestseller-koncernen sit købstilbud på Stylepit, hvori Anders Holch Povlsen klart redegjorde for sine fremtidige intentioner med tøjfirmaet.

I dag ejer Bestseller-koncernen 24,24 pct. af Stylepit, og knap nok nåede Anders Holch Povlsen at skifte strømper, før tøjfirmaets stiftere, Christian Bjerre Kusk og Nicolai Kjærgaard, fik etableret en aftale med Bestseller-selskabets ejer.

Pix-Stylepit

Det skriver dagbladet Børsen.

- Det er tilbudsgivers opfattelse, at Stylepit efter den netop gennemførte rekapitalisering med det rette lederskab vil kunne udnytte sit potentiale for online-detailhandel med modetøj og accessories, fremgår det af Bestseller-selskabets tilbudsdokument.

stylepit

Såfremt salget går igennem, vil Anders Holch Povlsen eje næsten 50 pct. af aktierne, hvilket vil føre til ændringer i bestyrelsen. Dog er 90 pct. den gyldne grænse for at kunne tvangsindløse de resterende minoritetsaktionærer og afnotere selskabet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen