Berlingske Business

Best Buy leverer overraskende fremgang

US-BESTBUY-RESULTS
Foto:

Den amerikanske elektronikkoncern Best Buy har taget de fleste analytikerne på sengen, da selskabet i første kvartal har leveret fremgang i indtjeningen.

Best Buy opnåede i første kvartal af selskabets forskudte regnskabsår 2015/2016 en justeret indtjening per aktie på 0,37 dollar, hvilket var en fremgang fra 0,35 dollar i den tilsvarende periode året før.

Det overraskede analytikerne, der ifølge Bloomberg News havde regnet med en tilbagegang i indtjeningen til 0,29 dollar per aktie i kvartalet.

Resultatet kom i mål på baggrund af en omsætning på 8558 mio. dollar, hvilket var en tilbagegang på omkring 80 mio. dollar i forhold til samme periode året før. Analytikerne havde ifølge Bloomberg News regnet med en omsætning på 8460 mio. dollar. Det er især et salg af store tv og mobiltelefoner, der har sikret, at salget ikke dykkede yderligere, da salget uden for USA faldt markant som følge af den stærke dollar.

Best Buy-aktien ser ud til at gå en formidabel torsdag i vente på aktiemarkedet i USA, da elektronikaktien stiger med hele 8,8 pct. til 36,75 dollar i det såkaldte formarked.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen