Berlingske Business

BabySam får ny direktør

Babysam
Butikskæden BabySam sætter ny mand i spidsen for koncernen. Foto:

BabySam skifter ud på øverste post i virksomheden og sætter Kenneth Nørgaard ind som administrerende direktør i stedet for Jeanette Aaen. Han tager over efter syv hårde år under kapitalfonden Polaris.

Netop som BabySam for første gang i mange år mærker medvind, skifter selskabet ud på direktørposten.

Ifølge en meddelelse fra BabySams ejer, kapitalfonden Polaris, er Kenneth Nørgaard blevet udnævnt som ny administrerende direktør. Efter at have været HR-direktør i BabySam rykker han en gang op i hierarkiet og tager fat i sin nye stilling fra 1. september.

Kenneth Nørgaard erstatter Jeanette Aaen, som har fået nyt job uden for koncernen.

detail

Formanden for BabySams bestyrelse, Sanna Suvanto-Harsaae udtaler i meddelelsen, at Jeanette Aaen har ført an i BabySams turnaround, hvor der blandt andet er blevet lagt vægt på at udvikle digitale salgskanaler.

»Kenneth er med sin indgående detail-erfaring den helt rigtige til at fortsætte denne succesfulde kurs,« udtaler Sanna Suvanto-Harsaae.

Kapitalfonden Polaris købte BabySam for syv år siden - lige inden finanskrisen brød ud. Siden da har det været svært at få øje på den rigtig gode forretning i opkøbet, men i år lysnede det alligevel for BabySam.

Udsalg

Både finanskrisen og dalende fødselstal har gjort livet svært for BabySam, men regnskabet for 2014 viste et driftsoverskud på 650.000 kroner ud af en omsætning på 366 millioner kroner for koncernen Basa Holding, som BabySam er en del af. Vinden ser altså ud til at være vendt, og nu bliver det Kenneth Nørgaards opgave at gøre BabySam til en nogenlunde investering for Polaris.

Udover erfaring fra stillingen som HR-direktør har Kenneth Nørgaaard været omkring IKEA, Hamleys og Magasin.

»Vi har en solid platform for at fortsætte en profitabel vækst i både fysiske butikker såvel som online,« udtaler Kenneth Nørgaard.

23BUSSoeren-Johansen.jpg

BabySam blev grundlagt i 1976 og er markedsleder på det danske detailmarked for babyudstyr. Virksomheden har et landsdækkende netværk på 28 detailbutikker, samt institutionssalg og webshop.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen